مقالات

در سنندج به کجا برویم

Rate this post

معرفی جاذبه های زیبای کردستان (قسمت اول)

شهر زیبای مریوان – شهر بانه – جاذبه های سنندج

جاذبه های سنندج

آبیدر از جاهای زیبای شهر سنندج است. این مکان طبیعی دیدنی در قسمت شمالی شهر واقع شده است. هر مسافر و گردشگری که از شهر سنندج دیدن می کند حتما از این جاذبه زیبای طبیعی نیز دیدن می کند. ما نیز به شما پیشنهاد می کنیم حتما از آبیدر زیبای سنندج دیدن کنید. آبیدر که یک مجموعه تفریحی به صورت پارک است به دلیل ارتفاع و موقعیت خود نسبت به شهر یک آرامش ذهنی خاص را برای هر فردی ایجاد می کند. شاید بتوان از این مجموعه پارک به عنوان معرفترین و زیباترین مکان دیدنی سنندج یاد کرد. از جاذبه های زیبای دیگر در شهر می توان به مسجد جامع سنندج نام برد که سال ساخت آنرا به دوره قاجار نسبت می دهند. بنای زیبای دیگری که ساخت آنرا به دوران پهلوی بر می گردد عمارت آصف خان وزیری است.

دیگر جاذبه های گردشگری در سنندج را می توان به صورت زیر ذکر کرد:

الف: حمام خان

ب: عمارت خسرو آباد

ج:موزه سنندج

د:آرامگاه امام زاده پیر عمر

ت: عمارت وکیل الملک

خ: حمام شیشه

چ: بازار سنندج

ق: امام زاده هاجر خاتون

2- عمارت حبیبی

شهر زیبای مریوان

در کنار شهر سنندج به عنون مرکز استان؛ شهرهای اطراف سنندج نیز به دلیل قرار گرفتن در مناطق کوهستانی زیبا جاذبه های گردشگری خاص خود را دارند. یکی از این شهرهای زیبا شهر فوق العاده دیدنی مریوان است. همانطور که شهر سنندج ( سنه به کوردی) را می توان با آبیدر ، شهر مریوان را نیز با دریاچه زیبای خود به نام زریبار ( زریوار  به کوردی) شناخت. بیشتر مسافرانی که به سنندج سفر می کنند برای استراحت به کنار این دریاچه زیبا می روند. از دیگر مکان های دیدنی شهر مریوان:

الف: بازارچه مرزی مریوان

ب: دشت بیلو

ج: منطقه زیبای قمچیان

خ: روستای کانی سانان

در زیرچند تصویر زیبا از جاذبه های گردشگری مریوان می بینید:

دریاچه زریبار مریوان

دریاچه زریبار مریوان

دریاچه زریبار مریوان

دریاچه زریبار مریوان

دریاچه زریوار

دریاچه زریوار

طبیعت زیبای مریوان

طبیعت زیبای مریوان

شهر تجاری بانه

شهر بانه به دلیل قرار گیری در موقعیت استراتژیکی خود همواره به عنوان یک شهر تجاری از آن نام برده می شود. این شهر به دلیل عرضه ارزانتر کالا ( به ویژه کالاهای الکترونیکی ) شهرت خاصی پیدا کرده است. اما اگه به این شهر سفر کردید حتما جاذبه های دیدنی شهر را از یاد نبرید. در اینجا به چند نمونه از جاذبه های توریستی شهر بانه می پردازیم:

غار حسین کوهکن: شاید باورتان نشود فردی با یک پا غاری را حفر کرده باشد که دارای 4 خانه مجزا و 9 اتاق باشد! اما این کاملا واقعی است. شاید اگر چنین کاری در دیگر قسمت های دنیا صورت می پذیرفت تمام روزنامه های دنیا آنرا پوشش می دانند و یا حتی شاید از ایران گردشگران زیادی برای دیدن آن می رفتند!!! در هنگام سفر به شهر بانه حتما از این غار شگفت انگیز دیدن کنید.

شما در هرکدام از دسته های گردشگر که باشید می توانید از شهر بانه لذت ببرید. برای مثال اگر به جاذبه های طبیعی علاقه مندید تفرجگاه نجبه در بانه می تواند مقصد خوبی برای شما باشد.

اگر اهل کوه نوردی نیز باشید می توانید کوه آربابا که نماد زیبایی، آسایش و حماسی این شهر است انتخاب کنید.

اگر اهل خرید کردن هستید، چه جایی بهتر از بازار بانه!

اینها تنها قسمت کوتاهی از جاذبه های استان کردستان بود. در نوشته های بعدی به معرفی بیشتر استان کردستان خواهیم پرداخت…

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

اجاره سوئیت در کرمانشاه

اجاره سوئیت در کرمانشاه بانه سنندج